Blog

Dieta wegetariańska –ciekawe dania, czy tylko dla Wegetarian?

Dieta VEGE

Stereotyp mówi że „sałatkami nie da się najeść”, i tylko z tym kojarzy się w większości ludzi dieta bez mięsa, z jedzeniem tylko i wyłącznie „zieleniny”- a rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Tym bardziej, jeśli wybierzesz dietę VEGE lub DETOX w naszym cateringu dietetycznym! Wystarczy tylko przyjrzeć się bliżej innemu stylowi życia, który jakby sam ukierunkowuje nas do poszukiwania i zdobywania wiedzy- w tym także kulinarnej. Poznanie kultury wegan i wegetarian to otwarcie bram do poznawania nowych, ciekawych smaków, przypraw, nieskończone możliwości łączenia ze sobą poszczególnych produktów, daje niesamowite wrażenia smakowe, a tym samym dostarcza mnóstwa witamin. Dieta bogata w owoce i warzywa daje poczucie energii, zdrowia i radości, trzeba tylko wyjść poza schemat wąskiego myślenia na temat diety bez mięsa i otworzyć się na możliwości jakie daje zdrowa kuchnia, która pokrywa dzienne zapotrzebowanie na mikro i makroskładniki.

Dania w diecie wegetariańskiej, czy muszą być nudne? Kilka przepisów i PRO TIPów

Na wstępie warto dodać, że bardzo przydatnym w kuchni wegetariańskiej jest blender, który dla nas (w dietach vege i detox) jest niezastąpiony w przygotowaniu zup i kremów, koktajli warzywnych i owocowych oraz smoothie. Przepisy nie są szczegółowo rozpisane, gdyż stanowią tajemnicę Szefa Kuchni naszego Cateringu dietetycznego. Podajemy je bardziej jako inspirację oraz uchylamy rąbka naszej kuchennej tajemnicy;)

Zupa pomidorowa ze świeżych pomidorów z posiekanym ząbkiem czosnku, można dodać do niej (w zależności od kcal i rozkłady makr) również batata, który lekko dosłodzi i zagęści naszą zupę, nadając jej zupełnie innego charakteru niż ten tradycyjny, znany z kuchni naszych mam czy babć. PRO TIP: Aby „wyciągnąć” smak czosnku- polecamy rozgnieść go i lekko posolić podczas siekania.

Zupa z cukinii: potrzebujemy dwie średnie cukinie i bulion warzywny. Jak przygotować dobry bulion warzywny? Oto przykład: 2 marchewki, 0,5 selera, 2 korzenie pietruszki, 2–3 liście kapusty, 1 por, 1 cebula, liść laurowy, 2 ziarna ziela angielskiego. Wszystko umieść w garnku, zalej 2 litrami wody, gotuj na małym ogniu przez godzinę. PRO TIP: Cukinie dodajemy po podsmażeniu na suchej patelni! Będzie smaczniejsza następnie gotujemy w warzywnym bulionie, miksujemy i dodajemy ziół- według smaku. W naszym menu znajdziecie krem z cukinii podany z prażonymi pestkami dyni.
Wege gołąbki- wyobrażacie sobie? Co znajdziemy w takim wege gołąbku? Tradycyjnie- ryż lub/i kaszę gryczaną, przysmażone pieczarki z natką pietruszki, oraz cebulkę. Gołąbki można podać soute lub z lekkim sosem pomidorowym.

Powyższe propozycje, to niewielka część pomysłów z naszej dietetycznej kuchni SuViBox. Zachęcamy do zajrzenia na do naszego menu! Jest aktualizowane w każdy piątek. Może stanowić świetną bazę inspiracji do dań wegetariańskich.

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

* pola obowiązkowe

Dołącz do grona zadowolonych klientów

Wypróbuj diety SuViBox i ciesz się urozmaiconą dietą dostarczaną codziennie do Twoich drzwi.