Blog

Czy warto całkowicie wykluczyć sól z diety?

Sól – co musimy o niej wiedzieć?

 

Sól to nieodłączny dodatek w wielu naszych potrawach. Kiedy nie mamy żadnych problemów zdrowotnych zupełnie nie zważamy uwagi na to z jakiej soli korzystamy i w jakiej ilości. Czy słusznie? Odpowiedź na to pytanie jest dość istotna…

Faktem jest, że na rynku znajdziemy wiele rodzajów soli, którą stosujemy najczęściej jako przyprawę. Każdy z nas spotkał się z pewnością z solą kuchenną. Ale mamy do wyboru także sól morską, jodowaną i sodową, oraz pyszną- ziołową. Jeśli zupełnie się nie pilnujemy-  to soli używamy dosyć dużo i zupełnie nie zważamy uwagi na to, kiedy należy przestać i gdzie leży cienka granica, kiedy dosalanie potraw może być już szkodliwe. No… ale czy wyobrażasz sobie frytki bez soli?!

Sól może powodować w naszym organizmie reakcje, których możemy już nie odwrócić. Oczywiście- nie każda jej ilość, a jej nadmiar. Jakie choroby grożą nam, jeśli konsekwentnie będziemy obciążać organizm zbyt dużą ilością soli?
– Przede wszystkim możemy znacząco przybliżyć do siebie widmo pojawienia się choroby jaką jest nadciśnienie tętnicze. Jeśli zaczniemy mieć takie problemy, będziemy musieli już uważać na siebie niemalże do końca życia. Ucierpieć może także nasza wątroba – choć to tyczy się w głównej mierze osób dorosłych. Jeśli jednak to na nas nie robi większego wrażenia to warto podać jeszcze jeden fakt, który być może spowoduje, że tej soli będziemy spożywać o wiele mniej. Mowa tu o zwiększonym ryzyku zachorowania na nowotwór. Nadmierne spożycie soli bywa przyczyną uszkodzenia śluzówki żołądka, a w konsekwencji rozwoju zmian nowotworowych.

Jak zatem widać nadmierne spożywanie soli może mieć naprawdę przykre konsekwencje dla naszego organizmu. Wiele z nich jest nieodwracalnych. Jednocześnie zaznaczamy, że rozwiązaniem nie jest zupełna eliminacja soli z naszej kuchni. Tak jak tyczy się to większości produktów spożywczych – i sól może pojawić się na naszym stole. Nawet podczas diety nie powinniśmy rezygnować z niej definitywnie. Nasz organizm POTRZEBUJE dobrej SOLI  w odpowiedniej ilości. Sód, którego głównym źródłem w diecie jest sól, pełni w organizmie człowieka szereg istotnych funkcji – m.in. reguluje gospodarkę wodno-elektrolitową, odpowiada za prawidłowe przewodzenie impulsów nerwowych oraz funkcjonowanie komórek mięśniowych.

Jakie są to zatem dawki? –

Są one uzależnione od naszego:

-wieku
-płci
-uwarunkowań zdrowotnych

Uznaje się, że w ciągu dnia możemy użyć od 1 do 3 łyżeczek soli. Im jesteśmy bardziej aktywni, tym więcej soli możemy użyć w diecie. Oprócz ilości ważne jest także to jaką sól wybierzemy. Często – do wykorzystania w domu – kupujemy ją zupełnie bez zastanowienia. A to błąd! W SuViBox korzystamy z najlepszej soli… pewnie właśnie pomyślałaś o SOLI HIMALAJSKIEJ… psikus! To nasza, KŁODAWSKA SÓL ma najlepszy skład!

Lepsza proporcja prozdrowotnych pierwiastków ma silniejsze działanie:

  • Przeciwbakteryjne
  • Przeciwzapalne
  • Rozluźniające nadmiar śluzu i przyspiesza transport nabłonka migawkowego
  • Usuwające patogeny (np. w powietrzu- pyłki)
  • Obniżające poziom IgE (nadwrażliwość układu immunologicznego)
  • Balansujące pH ciała
  • Normalizujące funkcje metaboliczne

Pomiędzy rodzajami soli możemy znaleźć pewne różnice- jak chociażby zawartość składników mineralnych. Najczęściej do naszego sklepowego koszyka wpada sól kuchenna. Jeśli jednak mamy taka możliwość lepszym wyborem będzie sól morska, najlepszym zaś HIMALAJSKA lub KŁODAWSKA. Możesz też zapomnieć o zakupie SOLI i zamówić nasz catering, gdzie codziennie dbamy o jej ilość i jakość! Jedno jest pewne –  z soli nie należy nigdy zupełnie rezygnować. Nasz organizm jej potrzebuje w odpowiednich ilościach!

 

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

* pola obowiązkowe

Dołącz do grona zadowolonych klientów

Wypróbuj diety SuViBox i ciesz się urozmaiconą dietą dostarczaną codziennie do Twoich drzwi.

Zestaw próbny od 29.99 zł