DIETA DLA KOBIET W CIĄŻY - catering dietetyczny
Biuro Obsługi Klienta 733 909 809; Pn-Pt 8:00-18:00; Sb-Nd 8:00-13:00

DIETA DLA KOBIET W CIĄŻY

Czym jest dieta dla kobiet w ciąży?

Odpowiednie posiłki w tym wymagającym czasie pozwalają utrzymać dobrą formę ciała oraz prawidłowe funkcjonowanie najważniejszych organów. Warto pamiętać o odpowiedniej ilości białka, węglowodanów oraz zdrowych tłuszczów o co zadbamy w tym rodzaju diety.
Odżywianie jest ważnym elementem na każdym etapie naszego życia.
Jednak w ciąży prawidłowe odżywianie jest ważne podwójnie. Nie dlatego, że mamy jeść za dwoje ale dla dwojga. Prawidłowy bilans białka, węglowodanów oraz tłuszczy sprawi, że Twoje ciało utrzyma znakomitą formę, a Twoje dziecko będzie rozwijało się prawidłowo.

Jaki jest cel diety i do kogo jest skierowana?

Celem cateringu dietetycznego dla kobiet w ciąży nie jest odchudzenie, ale zapewnienie jej jak najbardziej wartościowych odżywczo posiłków, dostosowanych do potrzeb jej i rozwijającego się w niej maluszka. Chodzi też o takie komponowanie posiłków, aby ułatwiały one wchłanianie dodatkowych substancji niezbędnych dla zdrowia dziecka.

Zastanawiasz się co masz jeść, aby nadmiernie nie przytyć i szybko wrócić do formy po ciąży?

Nie wiesz ile mięsa, nabiału czy owoców powinno się znaleźć w Twojej diecie, aby Twój i Twojego  dziecka organizm miał dostarczoną dostateczną ilość witamin?

Z pomocą przychodzimy my.  Zbilansujemy dla Ciebie dietę pod względem zawartości węglowodanów, białka oraz tłuszczy, ale również witamin z grupy B oraz wapnia.

Zapewniamy pomoc przy prawidłowym doborze kaloryczności diety. Jest to bardzo ważne aby w tym okresie podaż kalorii nie była zbyt mała, ale nie może również być zbyt duża. Nadmierna masa ciała u mamy może powodować nadciśnienie tętnicze, cukrzycę ciężarnych lub nadmierną masę ciała dziecka.

Jakie składniki zawiera dieta?

W diecie kobiety ciężarnej szczególnie w II i III trymestrze ciąży każdego dnia powinno znaleźć się ok. 20-25% białka pochodzącego z chudego mięsa, nabiału  oraz strączków,  które dostarcza składników budulcowych dla płodu, 50 - 55% węglowodanów złożonych pochodzących z produktów pełnoziarnistych będących  źródłem energii ale i błonnika pokarmowego oraz 20-25% tłuszczy, które są ważne do rozwoju mózgu i wzroku u malucha. Szczególnie ważne są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6.

Oczywiście nie może też zabraknąć świeżych warzyw i owoców, które dostarczają witamin.

 Jeśli jesteś w ciąży i nie masz pomysłu na zdrowe posiłki, które dostarczą ci potrzebnych składników nasz rodzaj diety dla kobiet w ciąży zapewni wszystkie wymogi

Dieta Dla kobiet w ciąży składa się z 5 posiłków i jest dostępna w różnych kalorycznościach : 1500 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 2500 kcal.

Tak jak w każdej naszej diecie – przy przygotowywaniu posiłków posługujemy się metodą sous-vide.

 

Jakie są przeciwwskazania do stosowania diety?

Przeciwwskazaniem do stosowania naszej diety są alergie pokarmowe.

 

Jakich efektów można się spodziewać podczas stosowania diety?

Prawidłowe odżywienie organizmu wspomaga zdrowy rozwój dziecka i przyspieszy powrót do formy po porodzie. Ustrzeże nas przed anemią i niedoborami witamin, które po okresie ciąży mogą powodować łamliwość paznokci, wypadanie włosów czy gorszy wygląd cery.

Jakie produkty znajdziesz w diecie?

- mięso

- warzywa strączkowe

- nabiał i jaja

- warzywa

-owoce

- pełnoziarniste kasze, ryże, makarony

- ryby

- orzechy

- oleje z pierwszego tłoczenia tj. olej lniany, dyniowy, rzepakowy

Z diety zostały wykluczone wszystkie produkty zawierające niepasteryzowane mleko i jego przetwory, surowe mięso, ryby i kiełki.

Czy istnieją skutki uboczne diety?

Promienny wygląd i zdrowie Twoje i Dziecka.

PRZYKŁADOWE MENU

Śniadanie

Jajecznica ze szczypiorkiem podana z pieczarkami i pieczywem pełnoziarnistym (Na ciepło lub zimno)

Wartości odżywcze:

Kalorie: 375kcal | Białko: 19.7g | Tłuszcz: 17.3g | Węglowodany: 34.9g |

II Śniadanie

Tapioka kokosowa z chia i miętą. (Na zimno)

Wartości odżywcze:

Kalorie: 150kcal | Białko: 0.2g | Tłuszcz: 3.5g | Węglowodany: 29.2g |

Obiad

Strogonow z kluseczkami półfrancuskimi oraz buraczkami w glazurze. (Na ciepło)

Wartości odżywcze:

Kalorie: 454kcal | Białko: 30.3g | Tłuszcz: 16.8g | Węglowodany: 45.4g |

Podwieczorek

Krem pomidorowy z bazylią i mozzarellą i grzankami. (Na ciepło)

Wartości odżywcze:

Kalorie: 227kcal | Białko: 15.0g | Tłuszcz: 8.5g | Węglowodany: 22.7g |

Kolacja

Klops drobiowy z brokułem podany na bukiecie sałat z kiełkami i sosem czosnkowym podany oraz zapiekanym pieczywem. (Na zimno)

Wartości odżywcze:

Kalorie: 304kcal | Białko: 18.4g | Tłuszcz: 10.8g | Węglowodany: 33.4g |



DIETĘ ZAMÓWIĆ MOŻESZ TUTAJ