Dieta
Post Przerywany

Czym jest Intemittent Fasting / Post Przerywany 

Jest to sposób odżywiania bazujący na spożywaniu posiłków w tzw. „oknach żywieniowych”, czyli w
określonym przedziale czasowym Znalazł on swoich zwolenników, wśród osób prowadzących aktywny
tryb życia.

Istotą Itermittent Fasting jest spożywanie posiłków w wyznaczonych godzinach lub dniach. Wśród
rodzajów IF wyróżniamy dwa modele: TRF i ADF.
TRF (time-restricted feeding)
Pierwszym najbardziej rozpowszechnionym wariantem diety jest TRF, stosujemy w nim tzw. okna
żywieniowe. Podczas okna żywieniowego spożywamy wszystkie posiłki według ustalonej kaloryczności.
Najczęściej stosowanym modelem jest model 16/8 oznacza to post trwający 16 godzin w stosunku do
okna żywieniowego trwającego 8 godzin. Poza powyższym modelem 16/8 godzin w IF wyróżniamy
także modele 14/10 i 20/4.
Początkowo najlepszym wyborem będzie rozpoczęcie nowego sposobu żywienia od najmniej
restrykcyjnego modelu, następnie przechodząc do bardziej wymagających. Dzięki stopniowej zmianie
harmonogramu posiłków organizm będzie mógł zaadaptować się do zmian.
ADF (alternate-day fasting)
Drugim wariantem diety jest model, w którym posiłki spożywamy tylko w określone dni tygodnia.
Najbardziej radykalne podejście do tego modelu to spożywanie posiłków w jednym dniu, natomiast
post żywieniowy w kolejnym dniu diety. Najczęściej jednak wybierana metoda jest spożywanie kilku
posiłków jeden dzień, a w następującym dniu ograniczenie posiłków do jednego z nich.

Korzyści ze stosowania tej diety?

Badania nad IF w grupie osób z prawidłową masą ciała jak i nadwagą stosowanie diety IF wykazywało
pozytywny wpływ na redukcję masy ciała i poprawę wskaźników zdrowia, szczególnie w przypadku
insulinooporności i chorób sercowo-naczyniowych. Dieta IF oddziaływała także na zaburzenia związane
z wiekiem, w tym cukrzycę, nowotwory i zaburzenia neurologiczne, takie jak choroba Alzheimera,
choroba Parkinsona i udar.

Przeciwwskazania do stosowania diety

– Profesjonalni sportowcy
– Cukrzyca (IF jest korzystny w profilaktyce cukrzycy, a nie w przypadku pacjentów z cukrzycą lub
innymi chorobami metabolicznymi).
– Osoby przyjmujące leki na ciśnienie krwi lub choroby układu krążenia (są podatne na elektrolity
anomalii)

– Zaburzenia odżywiania
– Depresja i lęk
– Ciąża, karmienie piersią
– Niskie ciśnienie krwi
– Niedowaga
– Osoby starsze (post może mieć negatywny wpływ na ich układ odpornościowy)
– Osoby przechodzące transfuzję krwi

Jakich efektów można się spodziewać podczas stosowania diety?

Badania nad dietą IF wskazują na obniżenie stężenia glukozy w organizmie, wzrost lipolizy i tempa
metabolizmu spoczynkowego. Dzięki czemu zmienia to zależność pozyskiwania energii z
węglowodanów, jednocześnie zwiększając zależność od kwasów tłuszczowych, co pozwala na lepsze
efekty redukcji masy ciała i tkanki tłuszczowej.

Jakie produkty znajdziesz w diecie?

Dieta IF w Suvibox to przede wszystkim dobrze zbilansowane posiłki, które pokrywają zapotrzebowanie
organizmu na wszystkie składniki odżywcze, w tym makro i mikroelementy.t

Dołącz do grona zadowolonych klientów

Wypróbuj diety SuViBox i ciesz się urozmaiconą dietą dostarczaną codziennie do Twoich drzwi.

PRZECHOWYWANIE w temperaturze 2-4 °C. Spożyć do 48h.

Przykładowe menu

Poniższe przykładowe menu czytasz na własną odpowiedzialność! Atak wilczego głodu gwarantowany 😉

Bułeczka bao z szarpaną wieprzowiną i warzywami,

Krem karmelowy z kruszonką i czekoladą,

Zupa limonkowa z kurczakiem i dzikim ryżem.

dieta restauracyjna

Dołącz do grona zadowolonych klientów

Wypróbuj diety SuViBox i ciesz się urozmaiconą dietą dostarczaną codziennie do Twoich drzwi.